plus reinholdt . Byporten 69, 2970 Hørsholm Tlf. 28 44 70 12 . E-mail - klik her
Brok
En kundeoplevelse
For enden af brokkeri er udsigten bedre ”Eftermiddagen stod på en medlevende og inspirerende workshop, som bød på bl.a. musik, dans og andre former for aktiv inddragelse af deltagerne.
Hovedpointerne i dagens seance var klare - og de blev serveret med humor, lune, provokerende og anderledes iagttagelser: I sidste ende handler arbejdsglæden og samarbejdet i enhver organisation, om vores egen indstilling til tingene. Vælger man konsekvent at fokusere på og forvente det negative, så vil tingene aldrig forandre sig, og arbejdsglæden vil have trange kår. (Små)brokkeri var i fokus som en af de store dræbere af al arbejdsglæden. Igennem eftermiddagen lærte deltagerne at iagttage deres eget brokkeri og indstilling til omgivelserne og brokkeriets optik, samt hvordan man drænes for energi ved at fokusere på omstændigheder man ingen indflydelse har på, frem for at fokusere på de muligheder man har for indflydelse. Hvad vigtigere var, så fik deltagerne tilegnet sig en række værktøjer til at kvitte brokkeriet, se med nye øjne på mulighederne i hverdagslivet og arbejdet, for derigennem at styrke arbejdsglæden.
Selv om konsulenternes pointer umiddelbart kunne virke banale, så erfarede salen i løbet af de tre timer, at de dybereliggende adfærds- og kommunikationsmønstre ofte er præget af dårlige vaner og følelser, som ret beset er banale, men ikke desto mindre ofte afgørende og vigtige for vores adfærd, samarbejde og ikke mindst arbejdsglæden” (Køge Handelsskole)
Dette var blot oplevelsen af den første workshop.
|